case Fiskars, Iittala essence
Olemme toteuttaneet Fiskarsin kanssa useita myymäläkampanjoita toimittaen kauppoihin satoja myymälätelineitä. Viimeisimpänä projektina toteutimme display-myymäläesillepanon Iittala Essence –viinilasisarjalle. Toteutukseen kuului yhteensä 81 telineen suunnittelu, tuotanto ja toimitus keskusvaraston kautta Citymarket-myymälöihin.
Logistigon tehtävänä oli suunnitella display-teline, jossa olisi esillä 240 kappaletta Iittalan Essence –sarjan viinilaseja. Ohjeistuksen reunaehtoina olivat esille laitettavien tuotteiden määrät , suuntaa antavat telineen mitat, telineen materiaali sekä toteutusaikataulu.
Displayn rakennesuunnittelu
Asiakkaan toiveena oli minimalistinen muotokieli. Suunnittelussa huomioitiin erityisesti tarvittava materiaalilujuus ja sen myötä tuleva kokonaispaino. Hintatarjouksen yhteydessä toimitimme asiakkaalle aksonometrisen 3D-kuvan telineestä, jossa tuotteet oli mitoitettu esillepanon vaatimusten mukaisesti.
Displayn ensimmäinen väriversio toteutettiin sinisenä, josta se myöhemmin jatkokehitettiin valkoiseksi tuotteiden paremman erottuvuuden varmistamiseksi. Jatkokehityksessä telineeseen lisättiin myös hintalistat.
Displaytä suunniteltaessa tuotteiden kokonaispaino määrittää sen optimaalisen valmistusmateriaalin. Tässä projektissa ratkaisevaksi nousivat myös lopputuotteet - lasisten tuotteiden esillepanoon tarkoitetun display-telineen jäykkyys ja kestävyyt ovat erityisen kriittisiä. Lopulliset versiot päädyttiinkin toteuttamaan melamiinista puun sijaan paremman kestävyyden saavuttamiseksi.
Projektin läpimenoaika ja tulokset
Logistigo toimitti displayt toimitettiin lavoille pakattuna asiakkaan keskusvarastolle alle kahden kuukauden kuluttua tilauksesta.
Yhteistyö Fiskarsin kanssa on jatkunut uusien projektien merkeissä. Fiskars on myös hyödyntänyt Logistigon ekologista ”Kotiin kutsu” –palvelua myymäläkalusteiden uudelleen brändäämiseen.
Asiakkaan kommentit Logistigon palvelusta:
”Logistigon palvelu on vastannut erittäin hyvin odotuksiamme. Olemme saaneet sitä mitä halusimme – laadukasta tavaraa hyvässä aikataulussa."
Katja Ryyli, Key Account Manager
Fiskars Group