REFERENSSIT

case Marimekko

Kampanjan sisältö

Logistigo toteutti yhteistyössä Marimekon kanssa keräilykampanjan, joka jalkautettiin 
K-Citymarketeissa ja K-Marketeissa. Logistigon palveluun kuului yhteensä 490 displayn suunnittelu, tuotanto lisäosineen sekä toimitus Marimekon varastolle Vantaalle.

Kampanjan toteutus

Logistigo suunnittelee kampanjan esillepanon aina asiakkaan toiveiden mukaisesti. Tarkan suunnittelun tarkoituksena on välttyä turhilta harha-askelilta ja varmistaa että suunnitelmat edistyvät asiakkaan toivomaan suuntaan.

”Suunnittelun alussa asiakas lähetti meille listan kampanjaan kuuluvista myyntituotteista, sekä tuotemäärän, joka tulisi mahtua esillepanoon. Tämä tuotemäärä asetti reunaehdot myymäläkalusteen suunnittelulle.

Suunnittelemme kalusteet ja telineet aina ensin paperilla, jonka jälkeen testaamme suunnitelman toteuttamiskelpoisuuden 3D -mallin avulla. Kun suunnitelma on asiakkaan puolelta hyväksytty, valmistamme tarvittaessa prototyypin.

Prototyypin valmistus

Prototyypin valmistus on Logistigon lisäpalvelu, joka auttaa asiakasta hahmottamaan esillepanoa kokonaisuutena, sekä testaamaan esillepanon toimivuutta käytännössä.

Marimekko tilasi prototyypin nähdäkseen todellisen lopputuloksen siitä, miltä kampanja näyttäisi myymälässä.

”Prototyypin avulla testaamme valittujen materiaalien soveltuvuutta esillepanoon ja näemme nopeasti mahdolliset puutteet tai kehityskohteet. Erityisen tärkeää on esillepanon piikkien ja hyllyjen kantavuuden testaaminen, jotta tuotteiden paino ei rasita rakennetta liikaa. Marimekon telineeseen painoa kertyi noin 70 kiloa, jonka vuoksi telineen materiaaliksi valittiin kestävä puurunko.”

Hyvä suunnittelu mahdollistaa pitkän käytettävyyden. Marimekon kampanjassa käytetty rakenne ja runkomoduulit sopivat uudelleen käytettäviksi uudessa kampanjassa, sillä esillepanon moduulien muunneltavuus mahdollistaa sen käytettävyyden uusille tuoteperheille tai kampanjoille.

Projektin läpimenoaika ja tulokset

Marimekon projekti aloitettiin tammikuussa 2020 ja valmis kampanja saapui myymälöihin Citymarketien osalta elokuussa 2020 ja K-Marketien osalta lokakuussa 2020. Tavanomainen suunnittelusykli on näin isolla projektilla noin 4-6 kuukautta.

Asiakkaan kommentit Logistigon palvelusta:

”Logistigo toimi esimerkillisesti kampanjan telineiden suunnittelussa, toteutuksessa ja toimituksissa. Yrityksellä oli hyvä tuntemus Marimekon tarpeista ja erityisesti meidän asiakkaamme tarpeista, johon telineet suunniteltiin. Ratkaisut erilaisiin esille tulleisiin lisätarpeisiin löytyivät ketterästi ja samalla asiakaspalvelu toimi ajallaan. Kokemus näkyi kaikessa tekemisessä.”

Lea Aarinen-Koski
Head of Global Wholesale
Marimekko Corporation

case Fiskars, Iittala essence

Kampanjan sisältö

Olemme toteuttaneet Fiskarsin kanssa useita myymäläkampanjoita toimittaen kauppoihin satoja myymälätelineitä. Viimeisimpänä projektina toteutimme display-myymäläesillepanon Iittala Essence –viinilasisarjalle. Toteutukseen kuului yhteensä 81 telineen suunnittelu, tuotanto ja toimitus keskusvaraston kautta Citymarket-myymälöihin.

Kampanjan toteutus

Logistigon tehtävänä oli  suunnitella display-teline, jossa olisi esillä 240 kappaletta Iittalan Essence –sarjan viinilaseja. Ohjeistuksen reunaehtoina olivat esille laitettavien tuotteiden määrät , suuntaa antavat telineen mitat, telineen materiaali sekä  toteutusaikataulu.

Displayn rakennesuunnittelu

Asiakkaan toiveena oli minimalistinen muotokieli. Suunnittelussa huomioitiin erityisesti tarvittava materiaalilujuus ja sen myötä tuleva kokonaispaino.  Hintatarjouksen yhteydessä toimitimme asiakkaalle aksonometrisen 3D-kuvan telineestä, jossa tuotteet oli mitoitettu esillepanon vaatimusten mukaisesti. 

Displayn ensimmäinen väriversio toteutettiin sinisenä, josta se myöhemmin jatkokehitettiin valkoiseksi tuotteiden paremman erottuvuuden varmistamiseksi. Jatkokehityksessä telineeseen lisättiin myös hintalistat. 

Displaytä suunniteltaessa tuotteiden kokonaispaino määrittää sen optimaalisen valmistusmateriaalin. Tässä projektissa ratkaisevaksi nousivat myös lopputuotteet - lasisten tuotteiden esillepanoon tarkoitetun display-telineen jäykkyys ja kestävyyt ovat erityisen kriittisiä.  Lopulliset versiot päädyttiinkin toteuttamaan melamiinista puun sijaan paremman kestävyyden saavuttamiseksi.  

Projektin läpimenoaika ja tulokset

Logistigo toimitti displayt lavoille pakattuna asiakkaan keskusvarastolle alle kahden kuukauden kuluttua tilauksesta. 

Yhteistyö Fiskarsin kanssa on jatkunut uusien projektien merkeissä.  Fiskars on myös hyödyntänyt Logistigon ekologista ”Kotiin kutsu” –palvelua myymäläkalusteiden uudelleen brändäämiseen.

Asiakkaan kommentit Logistigon palvelusta:

”Logistigon palvelu on vastannut erittäin hyvin odotuksiamme. Olemme saaneet sitä mitä halusimme – laadukasta tavaraa hyvässä aikataulussa."

Katja Ryyli, Key Account Manager
Fiskars Group
”Logistigo toimi esimerkillisesti kampanjan telineiden suunnittelussa, toteutuksessa ja toimituksissa. Yrityksellä oli hyvä tuntemus Marimekon tarpeista ja erityisesti meidän asiakkaamme tarpeista, johon telineet suunniteltiin. Ratkaisut erilaisiin esille tulleisiin lisätarpeisiin löytyivät ketterästi ja samalla asiakaspalvelu toimi ajallaan.
Kokemus näkyi kaikessa tekemisessä.”
Lea Aarinen-Koski, Head of Global Wholesale
MARIMEKKO
”Logistigon palvelu on vastannut erittäin hyvin odotuksiamme. Olemme saaneet sitä mitä halusimme – laadukasta tavaraa hyvässä aikataulussa. Aikataulut ovat pitäneet hyvin ja olemme saaneet tarvittaessa nopeasti lisää tarvitsemiamme tuotteita. Toiminta on ollut joustavaa ja koen, että asiakasta kuunnellaan, kun Logistigo kehittää asiakkaalle parhaimman ratkaisun. Jatkamme ehdottomasti yhteistyötä hyvän ja miellyttävän kumppanin kanssa.”
Katja Ryyli, Key Account Manager
FISKARS GROUP
”Logistigon palvelu on todella ripeää ja luotettavaa. Erityisesti arvostan joustamistanne kiireisissäkin tilanteissa.”
Salla-Mari Suutari, Sales Coordinator
MARS GLOBAL FOOD AND DRINKS
”Logistigon kanssa yhteistyö on sujunut saumattomasti alusta lähtien. Voimme luottaa siihen, että tavarat lähtevät ajallaan ja asianmukaisesti pakattuna. Logistigo selviää ongelmitta myös meidän isommista, hieman monimutkaisemmista ja yksityiskohtaisemmista postituksista. Yhteistyömme jatkuu varmasti pitkään!”
Outi Hellström, Myyntikoordinaattori
OY VERMAN AB
”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Logistigon osaamiseen ja palvelutasoon. Kehitämme yhdessä toimintaa, joka on vain kasvanut vuosien varrella. Meidän yhteisen tulevaisuuden näen hyvin valoisana.” Jyri Pikkarainen, logistiikkapäällikkö, Paletti Oy
Jyri Pikkarainen, Logistiikkapäällikkö
PALETTI OY

ANNA BRÄNDISI NÄKYÄ

Erotu eduksesi!
OTA YHTEYTTÄ

ASIAKKAITAMME

NETTISIVUJEN TOTEUTUS: