REFERENSSIT

case Verman

Logistigo vastaa Vermanin materiaalitoimituksista yli 800 apteekkiin ympäri Suomea.

Logistigo hallinnoi Vermanin materiaalien varastointia sekä toimituksia. Vermanin tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat mm. Minisun, Bethover, Rela, Melarest ja Lactrase. Mainosvarasto kattaa myyntipisteissä käytettävät potilasohjeet, esitteet, julisteet, mainokset sekä muun markkinointimateriaalin.

Integroitu tilausjärjestelmä ja mainosvarasto myynnin tukena

Vermanin oma sähköinen tilausjärjestelmä on integroitu Logistigon varastojärjestelmään, jonka kautta Vermanin myyntikentän työntekijät voivat helposti tilata materiaaleja erilaisiin myynninedistämistarkoituksiin.
Tilaukset siirtyvät varastolle reaaliaikaisesti, tuotteiden varastosaldot pysyvät automaattisesti ajan tasalla ja järjestelmä tuottaa hälytykset tuotteen varastosaldojen laskemisesta alle hälytysrajojen.

Kuukausittaiset massapostitukset pitävät myyntipisteiden materiaalin ajan tasalla

Logistigolle ulkoistettu varastointipalvelu mahdollistaa ajantasaiset ja tarkat mainosmateriaalitoimitukset. Kuukausittaisissa mainosmateriaalipostituksissa ajankohtaiset markkinointimateriaalit postitetaan yli kahdeksaansataan apteekkiin ympäri Suomen
- juuri sovittuna ajankohtana.

Moduulituotteet ovat esimerkki tehokkaasta tuotehallinnasta

Vermanilla on erilaisia moduulituotteita, joissa yhdistetään useita mainosmateriaaleja yhdeksi kokonaisuudeksi, esimerkiksi Neuvola- kassi, Hoivakoti- kassi sekä Haavakoulutus- kassi.
Kassien sisältämät tuotteet pakataan Logistigon varastolla ja toimitetaan valmiina tuotekasseina tilaajien määrittämille vastaanottajille.

Asiakkaamme kommentit yhteistyöstä

”Yhteistyö Logistigon kanssa on sujunut saumattomasti alusta lähtien. Voimme luottaa siihen, että tavarat lähtevät ajallaan ja asianmukaisesti pakattuna. Logistigo selviää ongelmitta myös meidän isommista, hieman monimutkaisemmista ja yksityiskohtaisemmista postituksista.
Yhteistyömme jatkuu varmasti pitkään!”

Outi Hellström, Trade Marketing Specialist
Oy Verman Ab

case Marimekko

Kampanjan sisältö

Logistigo toteutti yhteistyössä Marimekon kanssa keräilykampanjan, joka jalkautettiin 
K-Citymarketeissa ja K-Marketeissa. Logistigon palveluun kuului yhteensä 490 displayn suunnittelu, tuotanto lisäosineen sekä toimitus Marimekon varastolle Vantaalle.

Kampanjan toteutus

Logistigo suunnittelee kampanjan esillepanon aina asiakkaan toiveiden mukaisesti. Tarkan suunnittelun tarkoituksena on välttyä turhilta harha-askelilta ja varmistaa että suunnitelmat edistyvät asiakkaan toivomaan suuntaan.

”Suunnittelun alussa asiakas lähetti meille listan kampanjaan kuuluvista myyntituotteista, sekä tuotemäärän, joka tulisi mahtua esillepanoon. Tämä tuotemäärä asetti reunaehdot myymäläkalusteen suunnittelulle.

Suunnittelemme kalusteet ja telineet aina ensin paperilla, jonka jälkeen testaamme suunnitelman toteuttamiskelpoisuuden 3D -mallin avulla. Kun suunnitelma on asiakkaan puolelta hyväksytty, valmistamme tarvittaessa prototyypin.

Prototyypin valmistus

Prototyypin valmistus on Logistigon lisäpalvelu, joka auttaa asiakasta hahmottamaan esillepanoa kokonaisuutena, sekä testaamaan esillepanon toimivuutta käytännössä.

Marimekko tilasi prototyypin nähdäkseen todellisen lopputuloksen siitä, miltä kampanja näyttäisi myymälässä.

”Prototyypin avulla testaamme valittujen materiaalien soveltuvuutta esillepanoon ja näemme nopeasti mahdolliset puutteet tai kehityskohteet. Erityisen tärkeää on esillepanon piikkien ja hyllyjen kantavuuden testaaminen, jotta tuotteiden paino ei rasita rakennetta liikaa. Marimekon telineeseen painoa kertyi noin 70 kiloa, jonka vuoksi telineen materiaaliksi valittiin kestävä puurunko.”

Hyvä suunnittelu mahdollistaa pitkän käytettävyyden. Marimekon kampanjassa käytetty rakenne ja runkomoduulit sopivat uudelleen käytettäviksi uudessa kampanjassa, sillä esillepanon moduulien muunneltavuus mahdollistaa sen käytettävyyden uusille tuoteperheille tai kampanjoille.

Projektin läpimenoaika ja tulokset

Marimekon projekti aloitettiin tammikuussa 2020 ja valmis kampanja saapui myymälöihin Citymarketien osalta elokuussa 2020 ja K-Marketien osalta lokakuussa 2020. Tavanomainen suunnittelusykli on näin isolla projektilla noin 4-6 kuukautta.

Asiakkaan kommentit Logistigon palvelusta:

”Logistigo toimi esimerkillisesti kampanjan telineiden suunnittelussa, toteutuksessa ja toimituksissa. Yrityksellä oli hyvä tuntemus Marimekon tarpeista ja erityisesti meidän asiakkaamme tarpeista, johon telineet suunniteltiin. Ratkaisut erilaisiin esille tulleisiin lisätarpeisiin löytyivät ketterästi ja samalla asiakaspalvelu toimi ajallaan. Kokemus näkyi kaikessa tekemisessä.”

Lea Aarinen-Koski
Head of Global Wholesale
Marimekko Corporation

"Hyödynnämme Logistigon palveluita laajasti organisaatiossamme niin tapahtumamarkkinoinnin logistiikan kuin tuotelogistiikan osalta. Olemme kehittäneet yhteisiä prosesseja ja tietojärjestelmiä tukemaan operatiivisia toimintoja. Tämän ansiota yhteistyö on sujuvaa ja kustannustehokasta. Liiketoimintamme kasvettua globaalisti, olemme Logistigon avulla säilyttäneet erinomaisen toimitusvarmuuden ja pystymme vastaamaan nopeasti kasvavien liiketoimintojen tarpeisiin."
Sini Voudinmäki, Logistics Manager
Firstbeat Technologies Oy
”Logistigo toimi esimerkillisesti kampanjan telineiden suunnittelussa, toteutuksessa ja toimituksissa. Yrityksellä oli hyvä tuntemus Marimekon tarpeista ja erityisesti meidän asiakkaamme tarpeista, johon telineet suunniteltiin. Ratkaisut erilaisiin esille tulleisiin lisätarpeisiin löytyivät ketterästi ja samalla asiakaspalvelu toimi ajallaan.
Kokemus näkyi kaikessa tekemisessä.”
Lea Aarinen-Koski, Head of Global Wholesale
MARIMEKKO
”Logistigon palvelu on todella ripeää ja luotettavaa. Erityisesti arvostan joustamistanne kiireisissäkin tilanteissa.”
Salla-Mari Suutari, Sales Coordinator
MARS GLOBAL FOOD AND DRINKS
”Logistigon kanssa yhteistyö on sujunut saumattomasti alusta lähtien. Voimme luottaa siihen, että tavarat lähtevät ajallaan ja asianmukaisesti pakattuna. Logistigo selviää ongelmitta myös meidän isommista, hieman monimutkaisemmista ja yksityiskohtaisemmista postituksista. Yhteistyömme jatkuu varmasti pitkään!”
Outi Hellström, Trade Marketing Specialist
OY VERMAN AB
”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Logistigon osaamiseen ja palvelutasoon. Kehitämme yhdessä toimintaa, joka on vain kasvanut vuosien varrella. Meidän yhteisen tulevaisuuden näen hyvin valoisana.” Jyri Pikkarainen, logistiikkapäällikkö, Paletti Oy
Jyri Pikkarainen, Logistiikkapäällikkö
PALETTI OY

ANNA BRÄNDISI NÄKYÄ

Erotu eduksesi!
OTA YHTEYTTÄ

ASIAKKAITAMME

NETTISIVUJEN TOTEUTUS: