REFERENSSIT

case Marimekko

Kampanjan sisältö

Logistigo toteutti yhteistyössä Marimekon kanssa keräilykampanjan, joka jalkautettiin 
K-Citymarketeissa ja K-Marketeissa. Logistigon palveluun kuului yhteensä 490 displayn suunnittelu, tuotanto lisäosineen sekä toimitus Marimekon varastolle Vantaalle.

Kampanjan toteutus

Logistigo suunnittelee kampanjan esillepanon aina asiakkaan toiveiden mukaisesti. Tarkan suunnittelun tarkoituksena on välttyä turhilta harha-askelilta ja varmistaa että suunnitelmat edistyvät asiakkaan toivomaan suuntaan.

”Suunnittelun alussa asiakas lähetti meille listan kampanjaan kuuluvista myyntituotteista, sekä tuotemäärän, joka tulisi mahtua esillepanoon. Tämä tuotemäärä asetti reunaehdot myymäläkalusteen suunnittelulle.

Suunnittelemme kalusteet ja telineet aina ensin paperilla, jonka jälkeen testaamme suunnitelman toteuttamiskelpoisuuden 3D -mallin avulla. Kun suunnitelma on asiakkaan puolelta hyväksytty, valmistamme tarvittaessa prototyypin.

Prototyypin valmistus

Prototyypin valmistus on Logistigon lisäpalvelu, joka auttaa asiakasta hahmottamaan esillepanoa kokonaisuutena, sekä testaamaan esillepanon toimivuutta käytännössä.

Marimekko tilasi prototyypin nähdäkseen todellisen lopputuloksen siitä, miltä kampanja näyttäisi myymälässä.

”Prototyypin avulla testaamme valittujen materiaalien soveltuvuutta esillepanoon ja näemme nopeasti mahdolliset puutteet tai kehityskohteet. Erityisen tärkeää on esillepanon piikkien ja hyllyjen kantavuuden testaaminen, jotta tuotteiden paino ei rasita rakennetta liikaa. Marimekon telineeseen painoa kertyi noin 70 kiloa, jonka vuoksi telineen materiaaliksi valittiin kestävä puurunko.”

Hyvä suunnittelu mahdollistaa pitkän käytettävyyden. Marimekon kampanjassa käytetty rakenne ja runkomoduulit sopivat uudelleen käytettäviksi uudessa kampanjassa, sillä esillepanon moduulien muunneltavuus mahdollistaa sen käytettävyyden uusille tuoteperheille tai kampanjoille.

Projektin läpimenoaika ja tulokset

Marimekon projekti aloitettiin tammikuussa 2020 ja valmis kampanja saapui myymälöihin Citymarketien osalta elokuussa 2020 ja K-Marketien osalta lokakuussa 2020. Tavanomainen suunnittelusykli on näin isolla projektilla noin 4-6 kuukautta.

Asiakkaan kommentit Logistigon palvelusta:

”Logistigo toimi esimerkillisesti kampanjan telineiden suunnittelussa, toteutuksessa ja toimituksissa. Yrityksellä oli hyvä tuntemus Marimekon tarpeista ja erityisesti meidän asiakkaamme tarpeista, johon telineet suunniteltiin. Ratkaisut erilaisiin esille tulleisiin lisätarpeisiin löytyivät ketterästi ja samalla asiakaspalvelu toimi ajallaan. Kokemus näkyi kaikessa tekemisessä.”

Lea Aarinen-Koski
Head of Global Wholesale
Marimekko Corporation

ANNA BRÄNDISI NÄKYÄ

Erotu eduksesi!
OTA YHTEYTTÄ

ASIAKKAITAMME

NETTISIVUJEN TOTEUTUS: